Catch up...

31 juli 2023 - Playa de Luaña, Spanje

Zo! Eindelijk weer internet van voldoende kwaliteit! Zowel in de Picos de Europa, als bij Unquera (home of the worldfamous "corbatas") was foto's uploaden geen doen en dan is schrijven ook ineens minder uitnodigend. We zaten op een camping aan de AS114 waar veel draaide om de, voor het eerst in 1904 bedwongen, Naranjo de Bulnes. Via de AS115 stonden we met 40 minuten op het strand. Asturias wint het misschien qua charme. Maar vlakbij Unquera en Pechón maakten we kennis met de Cantabrische kust; wat een golven! En bij de camping 2 rivier mondingen; zeer fotogeniek! Geshopt in Santander en avondeten bij Playa de Somo (golven in het kwadraat) met Eva, Jorge en Ines(/z ?) Met een toetje in de regen. Zohra en ik hadden op elkaar gerekend voor de zwemspullen... Daar moesten we wat op verzinnen. Door de regen ontdekten we van alles over de kwaliteit van de tent. En gingen we wat toeren; aten we een wortel in Buelles en aten we lunch bij de mijn van Soplao. En dronken we koffie in San Vicente de la Barquera. Daar troffen we Eva, Jorge en Ines nog even, dronk ik koffie met ijs en citroen (ijs kan een blijvertje worden, van de citroen weet ik dat nog niet) en zoog Zohra volleerd een garnalenhoofd uit. Maandag wederom via San Vicente de la Barquera en met een picknick bij Cabezón de la Sal aangekomen bij Playa de Luaña in Cobreces waar we mogen blijven tot aan de terugweg. Het filmpje namen we voor Mirjam op. NB , check de video's